Najogólniej mówiąc jest formą prezentacji dźwiękowej (radio) lub wizualno-dźwiękowej usługi, firmy lub produktu, trwającą najczęściej do kilkudziesięciu sekund. Dzisiejsze formy promocji przybierają najróżniejsze oblicze. Nie zawsze musi to być klasyczny film z aktorami, częstymi zabiegami w reklamie jest tworzenie animacji. Postacie animowane posiadają ten plus, że łatwo zapamiętywane są przez młodszych odbiorców, ponadto jeżeli użyjemy głosu lektora, który jest rozpoznawalny, łatwiej będzie nam zaistnieć w świadomości odbiorcy. Klasyczny sposób wyobrażenia spotu reklamowego, to po prostu reklama w telewizji. Często jednak jest ona nie wystarczająca by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Zwłaszcza jeżeli naszym potencjalnych klientem jest osoba młoda. Jeżeli chcesz dotrzeć do takowej, musisz zaprezentować jej swoją ofertę w sposób nowoczesny, interaktywny. Młodzi ludzie nie oglądają programów telewizyjnych w telewizorze. Mają do tego urządzenia mobilne i Internet. Dlatego należy wykorzystać platformy użytku codziennego takie jak media społecznościowe tj. Instagram czy Facebook czy YouTube. To świetne miejsca wyświetlania wszelkich materiałów wideo. Emisja twojego produktu będzie zdecydowanie tańsza niż miałoby to miejsce w przypadku reklamy telewizyjnej, a i potencjalne zasięgi są zdecydowanie większe, w końcu któż dzisiaj nie korzysta choćby przez godzinę dziennie z Internetu.
Czy w dzisiejszych czasach może istnieć produkt bądź usługa, której nie zrobiono by reklamy? To najprostszy, a zarazem najskuteczniejszy sposób na dotarcie do potencjalnego odbiorcy. Emisja spotu wideo w telewizji to najpopularniejsza z metod, choć obecnie reklama w formie telewizyjnej nie jest najskuteczniejsza. Ważną rzeczą jest określenie rodzaju spotu i miejsca jego wyświetlania. Może okazać się, że media społecznościowe i serwisy streamingowe będą emitować większy ruch niż klasyczna reklama telewizyjna. Przede wszystkim dowiedz się kto jest Twoim klientem! Zastanów się jakie problemy chcesz mu rozwiązać. Jak bardzo chcesz poznać swojego odbiorcę. Reklama produktu musi być spójna z ogólną strategią marketingową Twojej firmy. Ty decydujesz na czym skupić uwagę widza w danym momencie, czy chcesz pokazać nowy produkt a może chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki?
Czy istnieje takie pojęcie jak „dobra reklama” ? Dla operatora słowo „dobry” będzie kojarzył się z ujęciem, kadrem, oświetleniem, aktorem, dla zleceniodawcy „dobry” będzie odzwierciedlało zwiększenie sprzedaży czyli jej sukces będzie liczony w konkretnych pieniądzach, dla odbiorcy zaś może to być pomysł na reklamę, jej wykonanie, ale przede wszystkim ta drobna cząstka, dzięki której odbiorca zapamięta ją na miesiące a nawet lata. Przyciąganie uwagi potencjalnych klientów w przypadku spotów reklamowych, może przybrać różny charakter. Nie ma jednej skutecznej formy zwrócenia uwagi na nasz klip, wideo. Forma reklamy zależy od tego do jakiej grupy klientów chcemy dotrzeć. Ogromne znaczenie ma specyfika produktu lub usługi. Istnieją rzeczy, które sprzedają się same i nie trzeba ich reklamować ( produkty spożywcze takie jak chleb czy masło), na większość jednak trzeba „stworzyć” zapotrzebowanie, chęć posiadania. Jak we wszystkim, o sukcesie będą decydować pieniądze. Dobry spot reklamowy to drogi spot. Nie dlatego aby jego koszty produkcji były duże, ale przede wszystkim dlatego, że czas antenowy jest drogi niezależnie od platformy. Im bardziej popularne miejsce publikacji twojego filmu promocyjnego wybierzesz, tym koszty te będą większe. Czasem natomiast wystarczy trochę szczęścia i chwytliwe hasło. Ileż to razy spotkaliśmy się z sytuacją, kiedy to teksty z reklam chodziły za nami przez jakiś czas. Częstym zabiegiem u marketingowców jest realizacja spotu reklamowego, który jest kontrowersyjny i nienadający się do puszczenia oficjalnymi kanałami. Wykonawca jest w pełni świadom, że nie dotrze w ten sposób do grupy docelowej, ale zasięg takiej reklamy dzięki mediom w Internecie jest ogromny. Dlatego jest to łatwy sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki. Wielu ludzi z branży zapewne powiedziałoby: wszelkie chwyty dozwolone, byleby osiągnąć sprzedażowy sukces.
Brak pomysłu na scenariusz filmu reklamowego? Pozwól, że pomożemy naszym doświadczeniem. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, zawsze ze wszelką starannością dbamy o szczegóły. Lubimy jasne sytuacje, dlatego cenimy sobie kontakt na wszystkich etapach realizacji zlecenia, poczynając od przygotowań i zaplanowania etapów całego projektu, poprzez ustalenia kosztu realizacji, przez produkcję na postprodukcji kończąc. Podstawowym wyzwaniem jest zachowanie spójności miedzy dopasowaniem pomysłu na spot zleceniodawcy z jego realizacją. Nasza praca wzięła się z pasji, jesteśmy absolwentami szkół filmowych dlatego wierzymy w nasze umiejętności i zapewnienia naszych kontrahentów w jakość naszych filmów, w które za każdym razem wkładamy serducho. Dla nas nie ma większej satysfakcji z pracy niż zadowolenie klienta, ponieważ oznacza to, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy, a chcemy być Najlepsi! Nieustannie poszerzamy naszą wiedzę i umiejętności, systematycznie podnosząc jakość naszych produkcji, ponieważ jak to napisał Antoine de Saint-Exupery:
"To prawda, że doskonałość jest nieosiągalna. Ma takie samo znaczenie jak gwiazda, która prowadzi idącego. Wyznaczana mu cel i kierunek. Ale liczy się zdążanie i nie ma gotowych zapasów, którymi otoczywszy się można by spokojnie zasiąść. Wtedy bowiem przestaje istnieć pole napięć, które nadaje ci życie i stajesz się jak trup. A jeżeli ktoś przestaje dbać o gwiazdę, to znaczy, że chce siąść i zasnąć. A gdzie chciałbyś siąść i zasnąć? nie znam miejsca odpowiedniego na spoczynek. Jeśli jakieś miejsce budzi w tobie uniesienie, to dlatego, że jest miejscem twojego zwycięstwa. Ale pole bitwy, gdzie oddychasz świeżym zwycięstwem, to nie wygodne łoże, na którym chcesz spoczywać.
Z jakim dziełem zestawisz własne żeby wiedzieć, czy masz się nim zadowolić?"