Pomimo, iż często nas denerwują przerywając niejednokrotnie oglądanie filmu, reklamy produktu w formie video są zdecydowanie najskuteczniejszą formą przedstawienia i zapoznania klienta z produktem. Człowiek z natury jest leniwy, nie lubi czytać treści, które nie wydają mu się ciekawe, szybko się nimi nudzi. Zdecydowana większość odbiorców preferuje przekaz treści w formie obrazu. Jest ruchomy, nieustannie się zmienia, przez co przyciąga wzrok i uwagę. W przeciwieństwie do czytania oddziałuje na kilka zmysłów na raz, nie tylko zaprzęga nasz wzrok ale i słuch, który daje możliwość wpływania na emocje m.in. poprzez instrument czy utwór w tle video. Ma to przełożenie w łatwiejszym tworzeniu konkretnych odczuć, które chcemy wywołać np. wykorzystanie skrzypiec w tworzeniu nostalgicznego nastroju czy zatrudnienie znanego lektora, który jest powszechnie rozpoznawalny. Istnieje ogromne pole możliwości, ogranicza jedynie kreatywność. Częstym zabiegiem jest stosowanie w produkcji video animacji 3d. Prezentacja produktu w formie filmu wpływa na jego wiarygodność i odbiór. Dzięki niemu w krótki, prosty i interesujący sposób, możemy zapoznać klienta z naszym produktem, przedstawić mu wszystkie jego najważniejsze cechy i zalety, wyróżnić na tle konkurencji i przy okazji poprawić wizerunek firmy.
Pomimo, iż często nas denerwują przerywając niejednokrotnie oglądanie filmu, reklamy produktu w formie video są zdecydowanie najskuteczniejszą formą przedstawienia i zapoznania klienta z produktem. Człowiek z natury jest leniwy, nie lubi czytać treści, które nie wydają mu się ciekawe, szybko się nimi nudzi. Zdecydowana większość odbiorców preferuje przekaz treści w formie obrazu. Jest ruchomy, nieustannie się zmienia, przez co przyciąga wzrok i uwagę. W przeciwieństwie do czytania oddziałuje na kilka zmysłów na raz, nie tylko zaprzęga nasz wzrok ale i słuch, który daje możliwość wpływania na emocje m.in. poprzez instrument czy utwór w tle video.
Ma to przełożenie w łatwiejszym tworzeniu konkretnych odczuć, które chcemy wywołać np. wykorzystanie skrzypiec w tworzeniu nostalgicznego nastroju czy zatrudnienie znanego lektora, który jest powszechnie rozpoznawalny. Istnieje ogromne pole możliwości, ogranicza jedynie kreatywność. Częstym zabiegiem jest stosowanie w produkcji video animacji 3d. Prezentacja produktu w formie filmu wpływa na jego wiarygodność i odbiór. Dzięki niemu w krótki, prosty i interesujący sposób, możemy zapoznać klienta z naszym produktem, przedstawić mu wszystkie jego najważniejsze cechy i zalety, wyróżnić na tle konkurencji i przy okazji poprawić wizerunek firmy.
Za pomocą filmów produktowych można naprawdę zwiększyć rozpoznawalność i sprzedaż. Dobrym przykładem będą pieluchy. Jeżeli rozmawialibyśmy z matką, która wychowywała dzieci jeszcze w latach osiemdziesiątych, używała by ona słowo pielucha. Lecz od kiedy upadł PRL i zachód zaczął wprowadzać firmy do naszego kraju, w tym jednego amerykańskiego hegemona, który wykorzystał filmy reklamowe produktu w telewizji, wszyscy zaczęliśmy nazywać je „pampersami”. Ten synonim jest znany każdemu w tym kraju, niezależnie od wieku. Mimo, iż to przypadek skrajny, wydatnie ukazuje jak można sterować preferencjami konsumenckimi. O ile w latach dziewięćdziesiątych byli praktycznie jedyni ze swoim produktem, tak dzisiaj istnieje konkurencja, ale król jest jeden. Odbiór firmy i jej rozpoznawalność to podstawa. Wideo produktowe prócz zapoznania z konkretnym towarem pozwoli realizować cele promocyjne i wizerunkowe firmy. Wszystko to przełoży się na większą sprzedaż.
Niezależnie od tego jakim budżetem dysponujesz, należy stawiać na profesjonalne prezentacje filmowe. Nie musi to być nic z rozmachem, ale film produktowy powinien być dobrze przemyślany i nagrany, nawet robiąc go po kosztach powinien sprawiać wrażenie wysokiej jakości filmu z przystępnym odbiorem. Tworząc wideo, które zostanie źle odebrane przez widza można ponieść stratę na wizerunku. Na uwagę zasługuje fakt, że najwięksi na rynku w swoich sklepach internetowych mają praktycznie dołączone video do każdego produktu. Ludzie lubią „dotykać” nawet, jeżeli nie osobiście to jeżeli widzą kogoś kto coś ubiera, składa czy testuje wzbudza to w nich dodatkowe impulsy i wpływa na atrakcyjność, a przede wszystkim na decyzje zakupowe.
Dlatego warto systematycznie, zapoznawać potencjalnych klientów z naszymi produktami, ich właściwościami i przeznaczeniem. Internet daje szerokie możliwości działania, poza firmową stroną, video produktowe zamieszczać można na wszelkiego rodzaju platformach do tego przeznaczonych, jest to darmowa szansa na pozyskanie odbiorców. Co więcej jeżeli filmik ten cieszył by się uznaniem, można by jeszcze na nim zarobić. Dlatego wiele firm stara się zwiększyć atrakcyjność video produktu poprzez zabawną (często wręcz groteskową) i niepowtarzalną fabułę, która „chwyci” i rozejdzie się po społeczności cyfrowej.
Niezależnie od tego jakim budżetem dysponujesz, należy stawiać na profesjonalne prezentacje filmowe. Nie musi to być nic z rozmachem, ale film produktowy powinien być dobrze przemyślany i nagrany, nawet robiąc go po kosztach powinien sprawiać wrażenie wysokiej jakości filmu z przystępnym odbiorem. Tworząc wideo, które zostanie źle odebrane przez widza można ponieść stratę na wizerunku. Na uwagę zasługuje fakt, że najwięksi na rynku w swoich sklepach internetowych mają praktycznie dołączone video do każdego produktu. Ludzie lubią „dotykać” nawet, jeżeli nie osobiście to jeżeli widzą kogoś kto coś ubiera, składa czy testuje wzbudza to w nich dodatkowe impulsy i wpływa na atrakcyjność, a przede wszystkim na decyzje zakupowe.
Dlatego warto systematycznie, zapoznawać potencjalnych klientów z naszymi produktami ich właściwościami i przeznaczeniem. Internet daje szerokie możliwości działania, poza firmową stroną, video produktowe zamieszczać można na wszelkiego rodzaju platformach do tego przeznaczonych, jest to darmowa szansa na pozyskanie odbiorców. Co więcej jeżeli filmik ten cieszył by się uznaniem, można by jeszcze na nim zarobić. Dlatego wiele firm stara się zwiększyć atrakcyjność video produktu poprzez zabawną (często wręcz groteskową) i niepowtarzalną fabułę, która „chwyci” i rozejdzie się po społeczności cyfrowej.
Powiększyłeś ofertę sprzedażową, ale kupujących wcale nie jest więcej? Czy zadbałeś o świadomość produktów w głowach klientów? Zainteresowanie odbiorcy towarem zwiększa szanse na zakup. Przedstawienie produktu przy pomocy filmu produktowego pozwoli Ci w szybki i atrakcyjny sposób poprawić wizerunek marki ale przede wszystkim zapewnić wzrost sprzedaży. Pozwól, że pomożemy tworząc film produktowy prezentujący dany towar.